Link-uri sponsorizate

Sportul in timpul sarcinii




1294 vizualizari
Sportul in timpul sarcinii 2017
Link-uri sponsorizate

Exercitiile fizice pot face minuni in perioada de sarcina. Iti vor schimba dispozitia, vei putea dormi mai bine si intensitatea durerilor din timpul sarcinii se va reduce semnificativ.timpul sarcinii" />
Gravidele trebuie sa evite sportulrile de contact (de exemplu fotbal, volei), ca si sporturile mai riscante: gimnastica, patinaj, ski, calarie, tenis sau scufundari.
Practicarea regulata a unor exercitii fizice va putea ajuta sa faceti fata tensiunilor la care este supus corpul in timpul sarcinii si nasterii. Circulatia sangelui, mai buna oxigenare, un echilibru nervos sunt benefice unei activitati sportive usoare in timpul sarcinii. De asemenea, se pot atenua durerile de spate, crampele de la picioare si constipatia.
Sportul este bun si pentru copil: in timpul exercitiilor, fluxul sanguin este la maxim, dezvoltarea copilului derulandu-se la nivel optim. Copilul se foloseste de endorfinele cu efect euforic, secretate in timpul exercitiului. In contrast, endorfinele eliberate dupa sport au un efect linistitor atat pentru mama cat si pentru copil.

De ce sa facem sport?
Dintre avantajele necontestate pe care sportul vi le aduce pe timpul sarcinii se numara fortifierea musculaturii (mai ales cea a spatelui, extrem de solicitata pe toata perioada sarcinii), stimularea activitatii sistemului cardiovascular si a celui respirator (si de aici mai buna oxigenare a intregului organism dar si a viitorului bebelus) si obtinerea unui tonus psihoemotional de invidiat.

Cat de mult sport?
Stim ca intodeauna orice exces strica. De aceea, nu trebuie nici sa ignori miscarea dar nici sa o practicati in exces. Cel mai bine este ca, inainte de a incepe o activitate fizica intensa, sa consultati medicul ca sa va asigurati ca nu exista nici o sansa ca viitorul bebelus sa fie pus in pericol.
Daca aveti ok-ul medicului, puteti sa faceti mai multe tipuri de exercitii fizice, in functie de recomandari.Aveti grija sa nu obositi prea mult, daca va simtiti epuizata, opriti-va.

Activitati recomandate:
Gimnastica prenatala: exercitii de respiratie, exercitii musculare, exercitii de relaxare practicate in mod regulat timp de 5-10 minute pe zi pregateste nasterea, ajuta la intarirea pieptului.
Mersul pe jos este cel mai bun sport pentru o femeie insarcinata, ajutand la digestie. Este ideala o plimbare pe jos zilnica, timp de o jumatate de ora deoarece ajuta la absorbirea a 25% din oxigenul suplimentar necesar femeii gravide.
De asemenea inotul este cel mai recomandat pentru femeile gravide, tonifiaza mai multe grupe de muschi si amelioreaza rezistenta psihica. Corpul este sustinut de apa, riscul accidentului muscular este minimalizat si femeia gravida se simte linistita. La fel de indicata in timpul sarcinii este si gimnastica in apa. 


Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu