Link-uri sponsorizate

Renunta la fumat fara sa te ingrasi




2083 vizualizari
Renunta la fumat fara sa te ingrasi 2017
Link-uri sponsorizate

Teama de a castiga in greutate poate fi o obstacol major psihologic in orice incercare de a renunta la fumat. Renuntarea la fumat va reduce semnificativ riscurile de boli cardiace majore si tipuri de cancer . Este mult mai usor sa dai jos câteva kilograme fata de lupta impotriva unei boli majore si grave.

Cand te lasi de fumat metabolismul incetineste, in sensul in care nu poti manca aceeasi cantitate de produse alimentare, fara a creste in greutate. Simturile diminuate din cauza fumatului incep sa revina, ceea ce face ca alimentele sa para irezistibile. Rezultatul? Mananci mai mult ca de obicei? Ce poti face?

Daca recunosti ca trupul tau va trece prin unele schimbari substantiale si vei anticipa poftele, vei putea contrabalansa aceste modificari si sa iti pastrezi greutatea.
Mai nou, apa este cel mai bun prieten al tau. Apa te ajuta sa scapi de nervii provocati de renuntarea la fumat si este cea mai eficienta "gustare", pentru ca nu contine calorii. In loc sa consumi bomboane sau alte gustari, ia o gura mare de apa. Acesta iti va satisface nevoile si, in acelasi timp, te vei hidrata.
De ce unii oameni castiga in greutate dupa renuntarea la fumat?

Nicotina si apetitul

Nicotina poate reduce pofta de mancare si afecteaza în mod direct activitatea de serotonina si dopamina, care sunt substante care comanda transmisia neuronala în zonele creierului , care reduce foamea. Nicotina ridica activitatea acestor substante într-un mod care este similar cu ceea ce se întâmpla atunci când manânci ceva dulce. Pentru o perioada lunga dupa fumat , simti mai putina foame.Daca vrei sa te lasi de fumat si sa nu te ingrasi, pune in aplicare trucurile de mai jos:

Spala-te pe dinti

Cel mai probabil ai auzit de aceasta strategie pe care o incearca cei care vor sa slabeasca. Mai exact, este bine sa te speli pe dinti dupa fiecare masa nu numai pentru a-ti asigura o igiena orala corecta, dar si pentru a rezista mai usor dorintei de a mai ciuguli cate ceva dupa ce mananci. Totodata, aceasta te ajuta sa rezisti si tentatiei de a fuma.
Structureaza si respecta un plan
Propune-ti sa mananci de cinci ori pe zi cate putin; trei mese principale si doua gustari. In acest fel vei evita sa ajungi sa iti fie foarte foame, moment in care ai manca orice gasesti la indemana, ceea ce inseamna, de cele mai multe ori, alimente bogate in calorii.

Fa exercitii fizice

Antreneaza-te fizic de doua sau trei ori pe saptamana. Daca poti, convinge o prietena sa mearga cu tine pentru ca astfel te vei simti mai motivata.
In plus, ea te poate incuraja atunci cand ai vrea sa abandonezi. Exercitiile fizice nu numai ca au rol in atenuarea stresului, dar ofera si o stare de bine organismului, prin eliberarea de endorfine, care ar putea impiedica nevoia de nicotina sa apara.
Fii atenta la momentele de tentatie
Daca iti place sa fumezi o tigara dupa cina sau inainte de pranz, e bine sa stii ca in aceleasi momente vei simti aproape sigur nevoia de a mai rontai ceva, atunci cand te vei lasa de fumat. Gandeste-te bine care sunt astfel de momente ale zilei si incearca sa le ocupi dinainte cu ceva care sa iti abata atentia.

Continutul meselor

Incearca sa te hranesti natural. Legumele verzi, lactatele degresate si nelipsitii doi litri de apa pe zi sunt elementele de baza ale oricarei diete. Specialistii au aratat ca alimente precum carnea, dulciurile, sucurile acidulate, alcoolul, cafeaua sunt asociate consumului de tutun, motiv pentru care renuntarea la fumat cu mentinerea unei asemenea alimentatii va duce cu certitudine la cresterea in greutate. De aceea va trebui sa renunti la ele sau sa micsorezi cantitatile.

Programul meselor


Daca ai gandit din timp sa faci acest pas, este foarte important sa ai in vedere un anumit program, pe care ti-l poti stabili singura. Incearca sa-ti pregatesti dinainte alimentele pe care le vei consuma la fiecare masa a zilei, controland caloriile, dar si diversitatea alimentatiei. Nu uita insa de marimea portiilor si incearca sa respecti un anumit orar al meselor. In acest fel nu te vei simti infometata si nici tentata sa apelezi la cine stie ce bunatati din categoria celor interzise. Nevoia de dulce stapaneste-o cu fructe, bineinteles in cantitati moderate.

Gaseste ceva de mestecat

Multi dintre fumatorii care incearca sa se lase de acest viciu raman cu obiceiul de a duce ceva la gura. In locul tigarilor poti incerca betisoare de scortisoara sau acadele fara zahar.


Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu