Link-uri sponsorizate

Programele din activitatea zilnica a unui copil cu autism




4440 vizualizari
Programele din activitatea zilnica a unui copil cu autism 2017
Link-uri sponsorizate
Daca ne gandim la CURRICULA ne gandim la  programele ce trebuiesc incluse in activitatile zilnice ale unui copil/adolescent/adult cu autism.

Raportat la Terapia  ABA,  Curriculum trebuie sa contina toate abilitatile pe  care o persoana pentru a functiona si pentru a se putea bucura de viata la maximum sa si le insuseasca.

Obiective

Formarea  la copilul autist acelor abilitati  de baza care îi vor facilita dezvoltarea si care îl vor ajuta  sa dobandeasca cel mai înalt grad de independenta posibil si sa îi imbunatateasca pe cat se poate calitatea vietii.

•  Curriculumul trebuie conceput intr-o maniera evolutiva, in sensul ca notiunile si abilitatile mai simple sunt predate primele iar abilitatile complexe nu sunt introduse pana cand el nu a asimilat abilitatile de baza.

• Unii copii invata sa citeasca inainte de a invata sa vorbeasca.

• Dezvoltarea comunicarii verbale nu va suplini nevoile copilului din celelalte arii – jocul, activitatile sociale, abilitatile adaptative.

Unde mergem ?

• Este important sa folosim succesul unui copil pentru a merge mai departe si sa extindem utilizarea abilitatilor existente, incurajand in acelasi timp dezvoltarea unora noi.

• Unii copii nu vor invata niciodata sa vorbeasca si vor avea nevoie de metode alternative de comunicare.
De cate ore de interventie are nevoie
un copil?

• Atunci cand decidem de cate ore de interventie terapeutica are nevoie copilul saptamanal, trebuie sa va uitati la programul pe care deja copilul il are si sa incercati sa oferiti un  echilibru intre  terapia intensiva, perioadele de  activitati mai putin intensive care sunt totusi  structurate si sa  premiteti  copilului sa aiba perioade de timp liber si de timp petrecut cu familia.

• Pe langa numarul de oere de predare 1:1 trebuie sa luati in considerare calitatea predarii si gradul de structura oferit inafara orelor de terapie formala.

• Cercetarile au aratat ca multi copiii se descurca foarte bine participand la un numar de cel putin 30  de ore de instructie directa.

• Durata sedintei terapeutice trebuie ajustata pentru a oferi  un beneficiu maxim.

• Adesea terapia functioneaza cel mai bine atunci cand recurgem la sedinte de 2 – 3 ore.

• In momentul in care copilul este scolarizat si isi petrece o parte din timp la scoala, este recomandat ca numarul de ore de terapie de acasa sa fie reduse.

Rolul familiei

• Parintii pot folosi timpul liber al copilului (atunci cand ies  in afara orelor de terapie) pentru a-i dezvolta abilitatile sociale, de joc si de auto-servire.

• Afara: Iesirile in parc, la cumparaturi, trimiterea unei scrisori si vizitarea unor rude sunt oportunitati de a generaliza aptitudinile si de a imbunatati comportamnentul.

• Social: In mod similar, a face baie, a lua cina in familie, a se imbraca sau a hrani pisica sunt doar cateva exemple de activitati cotidiene care pot servi ca oportunitati de invatare

• Astfel, fiecare zi, pe îintreaga ei durata, devine o parte a procesului terapeutic iar parintii devin o parte a echipei terapeutice.

• Este foarte important ca copilul sa fie implicat in rutina zilnica, in activitatile cotidine,împiedicandu-l astfel sa se auto-izoleze.

Sursa:
Centrul Educational pentru Copii si Parinti Iulia Pantazi



Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu