Link-uri sponsorizate

Pestele consumat la masa




1558 vizualizari
Pestele consumat la masa 2017
Link-uri sponsorizate
Pestele este un aliment bogat in substante nutritive, proteine, aminoacizi, grasimi, vitamine, saruri minerale, fosfor si iod. Una din cele mai importante calitati ale carnii de peste este continutul redus de grasimi saturate. Datorita elementelor nutritive pe care le contine, pestele este o adevarata sursa de sanatate si frumusete.
In ceea ce priveste continutul de grasime, pestele se imparte in doua categorii. In prima categorie se afla pestele alb, cu un continut de grasime intre 5-7 g la 100g. Pastravul se numara printre acest tip de pesti, alaturi de biban, stiuca sau crap. Pe de alta parte, a doua categorie este data de pestele gras, ce contine peste 10 g de grasime la 100 g. In aceasta tipologie intra somnul, somonul, tonul, macroul, heringul, sardinele sau scrumbiile.
Pestele este cunoscut si pentru faptul ca scade riscul aparitiei placilor de aterom. Pestele contine "colesterolul bun", care se opune "colesterolului rau". Astfel, un consum regulat de peste confera un anumit grad de protectie cardiovasculara si previne ateroscleroza, aparitia tebsiunii arteriale sau aritmiile cardiace.
In plus, mineralele continute in peste ajuta la consolidarea sistemului osos si nervos, in timp ce flourul din competenta lui previne cariile dentare.
Pestele este considerat a fi "hrana creierului",mai ales ca acizii grasi omega 3 sunt raspunzatori de cresterea capacitatii intelectuale.
Pe de alta parte, consumul de peste mareste rezistenta la frig si asigura sanatatea membranelor celulare.
Pestele poate fi pregatit in mai multe feluri. Este recomandata sa nu fie gatit la cuptorul cu microunde, pentru ca in acest fel se distruge o mare parte din valoarea sa nutritionala. Daca este preparat cu ulei de masline si innabusit la cuptor, pestele va fi gustos si sanatos.

Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu