Link-uri sponsorizate

Obezitatea




2017 vizualizari
Obezitatea 2017
Link-uri sponsorizate
Obezitatea este una dintre cele mai grave probleme de sanatate cu care se confrunta umanitatea, in unele dintre tari ea fiind chiar a doua cauzi a mortalititii. In prezent, mai mult de 26% dintre americani sunt obezi.
Ca atare, a urma o cura de slabire, in cazul unui obez, inseamna de fapt a-si spori sansele de sanatate si viata indelungata si activa. Obezitatea se caracterizeaza printro depozitare in exces a grasimii corporale. Termenul de supraponderal defineste o masa ponderala (greutate corporala) care nu corespunde inaltimei persoanei.
Excesul ponderal genereaza numeroase complicatii: diabet zaharat, afectiuni cardiace si cerebro-vasculare, hipertensiune arteriala, apnee de somn, tulburari locomotorii. Este considerata obeza acea persoana al carui Indice de Masa Corporala (IMC) depaseste 30. IMC este un instrument de evaluare a greutatii raportata la inaltime. Un IMC crescut reprezinta un factor de risc pentru obezitate. De asemenea, pentru aprecierea excesului ponderal este utilizata circumferinta abdominala.

Cauzele obezitatii:

Principala cauza este ingestia calorica. Aceasta se refera nu numai la consumul de mancare in cantitati prea mari, ci si la consumul de alimente neadecvate. Un alt factor este consumul de alcool si aici sunt doua aspecte, caci un gram de alcool are 8 kcal. Si in acelasi timp, el stimuleaza pofta de mancare. Alti doi factori sunt sedentarismul si istoria familiala. Este bine sa retineti ca acele kilograme ce tin de genetica nu pot fi influentate.
Psihicul. Uneori factorii psihologici contribuie si ei la instalarea obezitatii. Anxietatea, depresia, stresul sau unele traumatisme pot provoca un mecanism de compensare instigand la un consum excesiv de mancare.

Cum poti preveni obezitatea:

Consuma peste, carne slaba, produse lactate semidegresate sau degresate si feculenti.
Redu rontaitul, ciugulitul. Evita sa cumperi produse de rontait bogate în grasimi precum produsele de patiserie. Intre mese alege sa mananci fructe, legume mici. Daca pofta este prea mare mesteca o guma sau bea un pahar mare cu apa.
Nu manca repede. O masa trebuie sa dureze 20-30 minute deoarece stomacul tau are nevoie de timp sa transmita semnale creierului ca este plin. Daca mananci prea repede risti sa absorbi mai mult decat are nevoie corpul tau. Incearca sa nu mananci in fata televizorului.

Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu