Link-uri sponsorizate

Greutatea in timpul sarcinii Cate kilograme iei in greutate




6198 vizualizari
Greutatea in timpul sarcinii  Cate kilograme iei in greutate 2017
Link-uri sponsorizate
Sunt multe lucruri pe care le poti face pentru a te pregati de nasterea unui copil sanatos. Unul dintre cele mai importanti pasi in timpul sarcinii este sa mananci sanatos pentru a castiga greutatea necesara pentru a sustine o noua viata.

Iata si cateva reguli de baza in ceea ce priveste greutatea:

- Daca inainte de a ramane insarcinata aveai o greutate ce se incadra in parametrii normali pentru inaltimea ta (IMC intre 18,5 si 24,9) probabil ca vei castiga inca 11.5, 15.5 kg, adica inte 0,5 si 2,2 kg in primul trimestru pentru ca din al doilea trimestru sa iei circa 0,5 kg in plus pe fiecare saptamana de sarcina, ceea cer va asigura si o crestere optima pentru copil.

- Daca erai subponderala inainte de sarcina (IMC sub 18,5) probabil ca vei mai castiga intre 12 si 18 kg

- Daca, in schimb ai fost obeza (IMC mai sus de 30) vei lua in greutate maximum 4-9 kg.

- Pentru situatia in care ai gemeni si inainte de concepere ai avut o greutate normala, vei lua intre 16 si 24 de kg pe perioada sarcinii, intre 14 si 22 daca erai supraponderala si inte 11 si 19 kg daca erai obeza.

Care sunt componentele castigului de greutate?

Greutatea totala castigata se imparte (aproape egal) intre copil(inclusiv placenta, lichidul amniotic) si trupul tau (volum marit de sange, uter marit, sani mai mari). In mod normal, exista si un stoc de grasime maternala, care este esentiala pentru un copil sanatos.

Daca te intrebi ce se intampla cu toate greutatea pe care o gastigi cand esti insarcinata, atunci trebuie sa stii ca ea este folosita de fetus pentru a se dezvolta, de placenta, de lichidul amniotic, de suplimentele pentru energia necesara corpului, de cresterea uterului, de depozitarea grasimii pentru alaptare si energia consumata la nastere, de cresterea sanilor si de mentinerea apei in corp necesara alaptarii.

Pentru a-ti mentine greutatea potrivita pe timpul sarcinii trebuie sa urmezi o timpul sarcinii">dieta sanatoasa si sa faci anumite exercitii fizice pentru a te mentine in forma. Recomand un consult al obstetricianului pentru a te sfatui cu privire la ce exercitii poti sa faci si ce anume poti sau nu poti sa mananci in aceasta perioada.

Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu