Link-uri sponsorizate

Fibrele Alimentare




1425 vizualizari
Fibrele Alimentare 2017
Link-uri sponsorizate
Cu totii am auzit la un moment dat despre importanta fibrelor pentru o alimentatie sanatoasa. Ce sunt insa aceste fibre?
Fibrele alimentare sunt substante inrudite cu carbohidratii, dar care nu pot fi digerate. Ele pot suferi diverse transformari in intestin, insa cu ajutorul bacteriilor care traiesc aici. Fibrele sunt substante de balast, care se gasesc numai fructe, legume şi cereale.
Beneficiile fibrelor
Cresc frecventa scaunelor, amelioreaza simptomele constipatiei si reduc riscul de cancer de colon. Ele absorb apa prin retinere in ochiurile retelei de fibre.
Mentin senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga de timp dupa masa. Alimentele bogate in fibre aduc o usoara crestere a nivelului de glucoza in sange, aspect important pentru diabetici si pentru persoanele care vor sa slabeasca.
Cate fibre ar trebui sa consumi?
Cantitatea optima necesara de fibre alimentare este de 30g/zi. Aportul de fibre alimentare nu trebuie sa depaseasca 50g/zi, deoarece se pot pierde astfel principii nutritive si substante minerale, cum sunt calciul, fierul, magneziul, zincul, sau pot aparea tulburari in utilizarea unor vitamine cum sunt vitamina C, B6 si B12.
O dieta saraca in fibre poate crea o serie de neplaceri, pornind de la senzatia de balonare, flatulente, hemoroizi, varice si pana la boli de inima si cancer de colon.
Atentie insa, nu doar deficitul de fibre perturba sanatatea, dar si excesul.

Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu