Link-uri sponsorizate

Alimente care protejeaza inima




2330 vizualizari
Alimente care protejeaza inima 2017
Link-uri sponsorizate

Bolile de inima sunt printre principalele cauze de deces in lume. Sfaturile alimentare pentru reducerea riscului de boli cardiace includ o alimentatie echilibrata, cu mai putine grasimi saturate din carnea rosie, mai multe fructe si legume proaspete, mai mult peste, mai putin zahrar, si mai multe fibre, ceea ce inseamana in total mai putine calorii.Prin adaugarea a cat mai multe alimente din aceasta lista in dieta ta, poti imbunatati sanatatea inimii si a sistemului cardio-vascular.

Nucile si migdalele

Desi se numara printre fructele cu foarte multe calorii nucile si migdalele sunt benefice pentru inima datorita continutului bogat de vitamina E, un antioxidant care protejeaza impotriva arterosclerozei. Consumul a aproximativ 30 g de migdale pe zi duce la scaderea colesterolului rau (LDL) cu 13-20 la suta, arata un studiu realizat de specialistii germani. Totodata, acestea contin o cantitate foarte mare de grasimi monosaturate si polisaturate, care protejeaza inima.

Cereale cu ovaz

Ovazul contine o fibra solubila numita beta glucan care ajuta la reducerea colesterolului total si a LDL colesterol. Fibrele solubile ajuta de asemena la mentinerea sistemului digestiv sanatos. Mananca fulgi de ovaz cu o cantitate mica de zahar brun si nuci pentru micul dejun. Le poti manaca de asemenea cu lapte degresat sau cu fructe proaspete.

Ulei de masline

Acesta abunda in grasimi monosaturate care scad nivelul colesterolului nesanatos si reduc riscul de boli cardiace.Conform expertilor, rata mortalitatii in urma bolilor de inima la greci este destul de scazuta cu toate ca sunt predispusi la un nivel ridicat de colesterol. Explicatia? Dieta lor este concentrata tocmai pe alimente bogate in grasimi sanatoase, care protejeaza inima. Alege uleiul de masline extra-virgin (pentru ca este cel mai putin supus procesarii) si utilizeaza-l inclusiv la gatit, in loc de unt.

Somonul

Somonul este sursa buna de acizi grasi Omega 3, care reusesc sa scada din nivelul trigliceridelor din sange. Consumat de doua ori pe saptamana, somonul poate reduce pana la o treime riscul de a muri din cauza unui atac de cord. Pe langa Omega 3, somonul contine carotenoid astaxanthin, o substanta cu un puternic efect antioxidant. Daca nu esti un mare fan al somonului, macroul, tonul, heringul si sardinele au aceleasi efecte benefice.

Vinul rosu

Vinul rosu contine un puternic antioxidant numit resveratrol. Aceasta substanta s-a dovedit a fi foarte buna pentru inima. Bucura-te insa de vinul rosu cu moderatie. Un paharel pe zi este de ajuns.

Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi contin acid folic contin vitamina E si ajuta la mentinerea nivelului homocisteinei cat mai scazut. De asemenea, acestea ajuta si la imbunatatirea memoriei o data cu inaintarea in varsta. Foloseste frunze verzi de spanac pentru salata sau alte verdeturi preferate pentru a te bucura de o salata gustoasa si sanatoasa.


Te-ar putea interesa si:

Lasa un comentariu